Fakt om hugo!

Godmorgon på er! Hoppas ni sovit gott. Jag har sovit lite sesådär. Nu tänkte jag skriva fakta om hugo om hans personlighet, om man säger så. Bloggar mera sedan med massa smått och gott. Nu ska jag gå ut och ge hugo mat, vatten och hö.

Namn: Hugo
Smeknamn: Av någon underlig anledning så började jag kalla honom, jugo. Men det har jag slutat med.
Ålder: Han är ungefär 9 månader nu. Köpte honom i Januari, det var den bästa dagen i hela mitt liv kan jag lova er.
Favorit mat: Han får endast pellets av mig. Sedan får han självklart godis, frukt och grönt, gräs och hö.
Ras: Han är dvärgvädur, med lite löwen/lejonhuvad i sig.
Färg: Jag kan inte vad färgerna heter i ”kanin språk” men han är vit, men lite ljusbruna ”cafe latte” färg! Riktigt fin

Annars är hugo väldigt go, han är väldigt glad och gör gärna glädje skutt. 🙂 Han älskar verkligen och gosa, och springa löst och äta gräs och maskrosblad på tomten. Han blir ganska lätt rädd, tyvär 😦 Han har aldrig bitigt mig, men han har bitigt min ena kompis när hon stack in handen i hans hus. Han markerade bara sitt revir, eller vad man ska säga. Så ingen blev arg på honom.

Om murkenskaniner

Jag är en tjej som älskar kaniner. Och mitt syfte med bloggen är en seriös kaninblogg, med bra uppdatering!
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fakt om hugo!

  1. Elin skriver:

    Själv har jag också en liten kanin, hennes namn är Basilica och har fyllt 1 år, för inte så länge sen, 11 juli, hon kallas Bassi, Bassi buse, buse ja massor, jag hittar på massor av namn hyela tiden, fast hon kallas mest Bassi, Bassi buse och Basilica 😀 Hon är en underbar viltgrå dvärgvädur, dock sprattlar hon när man lyfter upp henne, men annars är hon en riktig kelgris som hatar att vara ensam. Hon gillar pellets, gurka, knäckebröd, morotsblast. Fråga mig inte varför hon inte äter morot, jag har faktiskt ingen aning, det känns lite musko eftersom man är van att alla kaniner äter morot xD Fast om hon är hungrig äter hon såklart moroten 😀 Såklart älskar hon hö, men det beror vilken hö det är, min lilla älskling är väldigt kräsen förstår du, haha 😀 Hon brukar inte alltid få godis eftersom min lilla tjockis behöver gå ned i vikt. Asså, hon är inte överviktig, men när vi lämna henne på ett pensionat sa hon som äger det stället att hon skulle må bra av att gå ned i vikt. Hon är inte aggressiv mot andra kaniner, det vet vi för att min kompis har en kanin och när hon sticker in fingret, snusar hon lite på det bara, och hon låter sig på klappad av henne också 😀 Min lilla plutt ❤ Ja, det var min Basilica 😀

Lämna en kommentar