Funderar på en ny ute bur..

Jag har endast en betes bur som utebur just nu. Och jag skulle verkligen vilja ha en utebur på ben som man kan ha året om. Eftersom min kanin alltid varit en inne kanin, tyckte han det var jätte roligt att få komma ut. Dock är buren inte den bästa eftersom det är ganska svårt att få tag i honom. Så man får locka ut honom. Vilket inte alltid är det lättaste. Så jag funderar verkligen på att skaffa en ute bur. Men självklart ha kvar betes buren. Jag ska även köpa kompost galler som han kan få springa i när jag är ute med honom. Eftersom jag inte tänker släppa honom löst själv, eftersom han kan rymma.
Det börjar känna ganska akut med en ute bur.  Men eftersom jag köper allt själv, så vill jag ju inte köpa en så värst jätte dyr. Men just nu på Grizzly har dom en ute bur. Inte så värst stor tyvär, men det är ändå lagliga mått. (100x50x50 cm) Den kostar nu 799 tror jag. Alltså 400 kronor rabbat.


Denna bur funderar jag ganska mycket på. Eller endast bara en utan minihage i botten.


Eller så kanske man ska slå till med en 4 – fackare direkt. Eftersom jag ska snart köpa en avelshona.

Om murkenskaniner

Jag är en tjej som älskar kaniner. Och mitt syfte med bloggen är en seriös kaninblogg, med bra uppdatering!
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Funderar på en ny ute bur..

  1. Sofia skriver:

    Å vad kul att du tänker starta kaninuppfödning :D!! Det gör du så rätt i hi hi =)
    Jag kommer absolut följa din blogg!! Ha det toppen

  2. Elin skriver:

    Översta buren har jag köpt till min älskade lilla underbara kanin. Hon är hel nöjd, har även köpt hagen som är till den. Har Satt ihop buren och hagen och hon tycker verkligen det är jätte kul 😀

Lämna en kommentar